Isnin, 31 Ogos 2009

~hAnYa seKAdaR LuaHaN~

Posted by amirafatin at 9:03 PG 1 comments

salamualaik

nak luah apa nih.x dak apa pun.baik x payah baca.mukin buang masa je.
herm.sebenarnya just sedih dgn kawan2.la...dgn kawan2 pun nak sedih.?nak sedih apanya.?x de la
.kadang2 bila terjumpa @ terserempak kawan2 lama kat SKTT @ SKTB jadi malu nak tegur atau nak balas teguran mereka2 yang menegur.sombong.?bukan .bukan aku nak buat sombong.malu.?haiz.awat nak malu.bukannya pakai baju kan.ye la...tapi diorang tu yang x pakai baju.[pakai tapi tak rupa pakai baju pun]


ha...tu la yang buat aku malas@malu@segan
nak tegur diorang atau balas teguran diorang.malulah nak bersembang2 dgn orang yang macam tuh.haiz.malu bila orang sekeliling melihat.aik.?aku pulak yang nak malu kenapa.?sepatutnya diorang tu la yang malu kan.
hermmm...entahlah.rasa satu macam perasaan ni.jijik.ya...aku akui.aku ni bukanlah baik sangat.bukanlah pakai tudung labuh @ berjubah @ berbaju kurung sentiasa..tapi sekurang2nya aku tutup2 jugaklah apa yang patut ditutup.mukin ala kadar aje tutupnya.yang kawan2 lama aku nih ada yang kalau boleh nak tunjuk semuanya.adui.apa la yang korang nak tunjuk sangat.?x rasa rugi ke tunjuk semua habih kat orang.nanti2 kat suami x dak apa dah nak tunjuk.habih semua dah bagi orang tengok.ish3.apa nak jadi.


yang mengejutkan.masa sekolah rendah dulu boleh pulak pergi kelas tambahan dengan berbaju kurungnya dengan bertudung litupnya.mak aih.bagus lagi dari aku yang anak ustad nih.tapi,bila jumpa je diorang2 tuh masa dah naik sekolah menengah nih.mak datok.tu dia.macam apa lagi.bukan nak kutuk.cuma kesal dengan anak gadis sekarang nih...
em..apa nak buat.nak tegur dah besaq panjang masing2.hanya mampu berdoa dari jauh.
herm..
p/s:gambar2 di atas hanya gambar hiasan

::sahur punya cerita::

Posted by amirafatin at 8:33 PG 2 comments

sejak mula berpuasa.untuk bersahur selalunya aku bangun dulu kejutkan mama untuk siapkan juadah bersahur then aku tidur balik.ish3.patut tak patut.tak patut tak patut...lepas mama siap berhidang baru mama kejutkan aku ,baba dan adik2.hehehe.pernah mama kata

''apa la kak uda kejut mama pastu tidur balik.cuba la kejut mama kata dah siap masak.tinggal mama nak bangun makan jer."
........hasilnya.........


hua3

Alhamdulillah.dah dua pagi waktu bersahur aku yang siapkan juadah.seusai berhidang baru
kejutkan mama baba dan adik2.aduh.penat juga.dengan panasnya kat dapur tuh.dengan mengntuknya.macam mana la mama yang dah bertahun2 buat macam tu[memasak].
aku yang baru buat dua hari nih dah rasa macam nak *&^%$#..[huhu].
_______________________________________
p/s:mama,,,dah boleh kawin ke.[LaLaLa]
________________________________________________

= RuGi raSanYa biLa TaK beRteRawiH =

Posted by amirafatin at 7:40 PG 0 comments

    [masjid tuan guru tanjung tokong pulau pinang]

Alhamdulillah.selepas berbuka puasa malam semalam seusai selesai menyelesaikan[haiz,belit2] pinggan mangkuk periuk belanga cawan gelas sudu garfu dan segala macam yang ada di dapur tiba2 terasa malas hendak ke MTG[Masjid Tuan Guru]seperti malam2 kebiasaannya.entah kenapa.mukin perut agak kekenyangan selepas membelasah juadah berbuka.hehe.

"aduii[sambil buat muka kenyang]..ma,kak uda x maw pi terawih lar malam nih .x larat ar.mama pi ngn baba je lar ek.''
then aku pn terus masuk bilik.tiba2 terambil tuala dan termasuk bilik air.termandi.tersabun.terberus gigi.terpakai baju kurung.terpakai tudung.terlipat telekung masuk dalam beg.tersiap lawa2[LaLaLa].haiz.berapa banyak 'ter' la..
terus keluar dari bilik.Ya Allah....mama,baba tak siap lagi ka.?
[baba+mama]"la....kata x maw pi."
"haiz.jum la pi.''
[mama]"ish,kak uda mama x larat lah nak pi terawih malam nih.cuti je lah malam nih.malam esok mama pi buat 20 ganti yang hari ni punya."
"haiz.jum la pi.atas sebab dan alasan apa yang mama tak maw pi nih.jum la.cepat la siap.dah azan isya' tuh.cepat lar.
[mama]''adui.kak uda...mama betul2 tak larat nih."
"mama,jum la pi.mana tau ada hikmah mama pi terawih malam nih.mana tau kalau mama tak pi ada apa2 jadi kat rumah ka malam nih..jum la pi.cepat la siap."
[mama]"haih.kak uda pi je la dengan baba ngan adik2"
"apa yang mama dapat duk kat umah ja tak pi terawih.kalau mama pi terawih malam nih dapat jugak pahala.duk umah dapat apa.?jum la mama."
[mama]"haih.sejuk perut mama dapat anak macam nih.tapi,mama betul2 x larat nih."
"alar..mama,jum la..mana tau kut2 mama pi terawih malam nih Allah bagi kesihatan kat mama.hilang semua sakit2 x larat tuh."
[mama]"haih..yela2.jum3.macam ustazah''
yahooo...berjaya jugak pujuk mama...hehe.
ustazah.??haih..tak mau la jadi ustazah.nanti buat apa semua orang pandang jer...nak buat salah pun tak boleh. . .ye la.nobody is perfect kan...tapi tau2 je la...manusia..suka je mencari kesalahan orang lain.kesalahan sendiri tak pernah nak nampak.haih..merapu apa nih..tapi kalau dapat jadi ustazah[insyaALLAH] bagus juga..hehe.
hoi budak.nak cerita apa nih.?
la...x cerita lagi ka.?x dak apa aih.cuma maw bagitaw.rugi rasa kalu tak pi terawih.

ha....betul3[versi upin ipin]hehe
Related Posts with Thumbnails