Sabtu, 8 Ogos 2009

seDikiT teNtAng DiRi iNi

Posted by amirafatin at 7:25 PTG 1 comments
Tarikh lahir kita menerangkan siapa kita, apakah kelebihan kita dan apakah kebolehan kita. Ia juga menunjukkan apakah yang harus kita pelajari dan cabaran yang perlu kita hadapi. Untuk mengetahui nombor lahir kita, kita boleh mencampurkan nombor-nombor tarikh lahir kita 3sehingga ianya menjadi satu nombor tunggal.

25 okToBeR 1993

25 + 10 + 1993 = 2028

2 + 0 + 2 + 8 = 12

1 + 2 = 3

makanya,nombor tarikh lahir saya adalah 3

.

.

keterangan untuk nombor tarikh lahir  3

.

.

Ceria
- Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya.
- Mereka sangat popular dan idealistik.
______________________________

::kreatif::

herm,kreatif . .?aku kreatif.?mungkin tidak.mungkin ya.aku akan jadi kreatif bila aku berada dalam hal yang aku suka,yang aku berminat untuk suka.bila diingatkan balik waktu sekolah rendah aku tidak  pernah untuk mengambil tahu akan hal2 untuk menceriakan suasana kelas.mencipta itu ini untuk menceriakan suasana kelas.ah , ,bukan tugas aku untuk menyukai kerja2 itu.bukan tidak suka cuma tiada sensitiviti seni dalam diri.jadinya aku tidak suka kerja itu.

nak dijadikan cerita ,pada tingkatan 2aku dilantik untuk menjadi biro keselamatan merangkap biro keceriaan kelas. aduh ,dalam hati sudah membayangkan akan tugas2 dan amanah2 yang akan dipikul.mungkin aku akan disuruh untuk menyusun jadual tugasan kebersihan kelas.jadual waktu belajar.menghiasahi sudut2 dalaman dan luaran kelas dengan kertas yang berwarna warni.sarat.sangat2 sarat.macam mana nak buat kerja jika tiada minat akan kerja2 itu.

bagaikan tidak percaya.aku berjaya untuk menceriakan suasana kelas dengan bantuan ketua tingkatan(m.ALiFf aSyRaF b m.AriFf),penolong ketua tingkatan(DiYaNa biNTi aZmaN)ketua biro keceriaan dan kebersihan(aHmaD mUHsIn b aBdULLah) dan seluruh warga tingkatan 2 aL-iKhsan.sekali sekala setiap minggu guru tingkatan 2 al-iKhsan  ustad ALzasYa iLLiYyin bin ZainaL aLam akan datang ke kelas semasa ahli tingkatan sedang bergotong royong menceriakan suasana kelas.ya ! ust agak kreatif dan berseni orangnya.kebanyakan idea untuk menceriakan kelas datangnya dari kelas.setelah ust menggambarkan atau memberi keterangan akan bentuk2 hiasan yang akan dibuat barulah kami ahli2 tingkatan memulakan kerja2 menghias.

 jadi.adakah aku seorang yang kreatif.?atau tidak.? 

kadang2 iya.kadang2 tidak !

__________________________________

::sosial::

herm.sosial.? agak sosial.suka untuk menghadiri kenduri kendara.suka menghadirkan diri di majlis keramaian.he3.dalam soal lain.mukin tidak ! mukin juga ya ! sedari kecil memang baba agak menyekat pergaulan antara anak2 dengan rakan2 anaknya.

konklusinya,,?

_____________________________________

::mesra::

aku tidak mudah mesra.kecuali dengan kanak2 atau bayi yang baik,comel dan mendengar kata..aku tidak mudah mesra dengan golongan sebaya yang tidak aku kenali.yang baru aku kenali.tapi,aku mudah mesra bila dah kenal .sangat2 terlebih mesra la pulak,kacau2.

.::seorang teman pernah berkata::.

"em,mira tau x.?masa mula2 kenal dulu ingat mira ni sombong orangnya.rupa2nya,mira x macam tu..mesra aja ya."

.::seorang teman di SMKDHAK juga berkata::.

"mira,mira tau x ?dulu kan kami ingat mira ni se.ri.us orangnya.balik2 mira ni pandai jugak berjenaka"

.::teman di MMBB juga ada berkata:

"wei mira.hang tau dak dulu masa mula2 aku kenai hang aku ingat hang ni gaghang.tapi tengok2 lemah lembut je oghangnya noh.x sangka betoi aku."

makanya apa .?

__________________________________________

::romantik::

haha . .no komen.belum tahu lagi.ahaks !

__________________________________________

::mudah dibawa berunding::

huhu.tidak sama sekali.memandang aku ahli debat sekolah.aku tetap dengan hujah aku.di MMBB dulu.ya ! tiada sapa boleh lawan aku.malah dengan senior pun aku melawan untuk mempertahankan apa yang aku mahukan.ada beberapa kes yang tidak boleh diceritakan kerana munkin ada mantan senior2 aku yang mukin akan mmbaca entri ini.bukan takut tapi menjaga aib.juga tidak mahu mencetuskan kontrovesi lagi.memang!sahabat2 lain semuanya takut untuk bersuara saat kejadian itu.aku lantas bangun berhujah lantang.membela sahabat2 teraniaya.termasuk aku sekali yang teraniaya.

pergaduhan dengan teman pula.aku tetap nak menang walaupun tahu aku yang salah.aku tetap akan mencari hujah untuk mempertahan diri.walau begitu,aku tidak boleh bila ada orang yang ikhlas dirinya berbicara dengan aku.dia yang ikhlas berbicara,yang waktu berbicaranya menatap mata hati.aduh ! cair.he3.sungguh kalau tercetus perselisihan faham dengan teman2 aku tidak suka untuk berbincang.untuk berunding.ah !mukin aku keras kepala.tapi hati aku lembut.he3.aku tahu ramai sahabat yang tidak berpuas hati dengan aku.aku je yang nak menang.aku je yang nak betul.almaklum.ahli debat kan.kena lah berdebat selalu..

dalam keluarga.?ah ! aku anak yang mendengar kata.ngeh3.

tak percaya tanya mama.

_______________________________________

::suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya::

haha.mungkin ya ataupun mungkin ya!ini selalu terjadi.buat kerja tidak habis.kata mama

"ish,anak bertuah ni,buat kerja tak habis.nanti orang nak meminang x jadi."

adus ! !iyakah?benarkah?apakah?

haha.aku selalu suka untuk memula tugas di makmal.tetapi selalu tidak suka untuk menghabis report.he3.suka untuk mula memasak.tetapi selalu tidak suka untuk menghabiskannya.ha3.selalu suka untuk mula mengemas rumah,bilik dll.tetapi selalu tidak suka untuk menyelesai mengemas.

terukkah aku.?

__________________________________________

::suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja::

argh . .sangat tidak mampu untuk menyatakan ini.berkorban demi kebahagiaan orang lain.berkorban demi kegembiraan orang lain.adakah ini aku.iya ! kadang2 ya..juga kadang2 tidak. .  . .sanggup ke tengok orang lain bina kebahagian dari air mata. . . he3.   kau bina mahligai dari air mata yang jatuh berderai di wajah sepiku..cewah...mampukah aku.?tidak..aku tidak setabah itu.mungkin juga suatu hari nanti.INSYAALLAH.

__________________________________________

::sangat popular dan idealistik::

nak kata popular tidak ada pula yang berkejaran ke arah aku sewaktu di public untuk mintak autograf atau nak snap pic aku.he3.

tapi . agak rami orang yang mengenali aku..

di MMBB.tanyalah siapa yang tidak mengenali aku.

di SMKDHAK.tanya jugalah siapa yang tidak mengenali aku.

.

.

.

____________________________________________________

Related Posts with Thumbnails