Isnin, 31 Ogos 2009

= RuGi raSanYa biLa TaK beRteRawiH =

Posted by amirafatin at 7:40 PG

    [masjid tuan guru tanjung tokong pulau pinang]

Alhamdulillah.selepas berbuka puasa malam semalam seusai selesai menyelesaikan[haiz,belit2] pinggan mangkuk periuk belanga cawan gelas sudu garfu dan segala macam yang ada di dapur tiba2 terasa malas hendak ke MTG[Masjid Tuan Guru]seperti malam2 kebiasaannya.entah kenapa.mukin perut agak kekenyangan selepas membelasah juadah berbuka.hehe.

"aduii[sambil buat muka kenyang]..ma,kak uda x maw pi terawih lar malam nih .x larat ar.mama pi ngn baba je lar ek.''
then aku pn terus masuk bilik.tiba2 terambil tuala dan termasuk bilik air.termandi.tersabun.terberus gigi.terpakai baju kurung.terpakai tudung.terlipat telekung masuk dalam beg.tersiap lawa2[LaLaLa].haiz.berapa banyak 'ter' la..
terus keluar dari bilik.Ya Allah....mama,baba tak siap lagi ka.?
[baba+mama]"la....kata x maw pi."
"haiz.jum la pi.''
[mama]"ish,kak uda mama x larat lah nak pi terawih malam nih.cuti je lah malam nih.malam esok mama pi buat 20 ganti yang hari ni punya."
"haiz.jum la pi.atas sebab dan alasan apa yang mama tak maw pi nih.jum la.cepat la siap.dah azan isya' tuh.cepat lar.
[mama]''adui.kak uda...mama betul2 tak larat nih."
"mama,jum la pi.mana tau ada hikmah mama pi terawih malam nih.mana tau kalau mama tak pi ada apa2 jadi kat rumah ka malam nih..jum la pi.cepat la siap."
[mama]"haih.kak uda pi je la dengan baba ngan adik2"
"apa yang mama dapat duk kat umah ja tak pi terawih.kalau mama pi terawih malam nih dapat jugak pahala.duk umah dapat apa.?jum la mama."
[mama]"haih.sejuk perut mama dapat anak macam nih.tapi,mama betul2 x larat nih."
"alar..mama,jum la..mana tau kut2 mama pi terawih malam nih Allah bagi kesihatan kat mama.hilang semua sakit2 x larat tuh."
[mama]"haih..yela2.jum3.macam ustazah''
yahooo...berjaya jugak pujuk mama...hehe.
ustazah.??haih..tak mau la jadi ustazah.nanti buat apa semua orang pandang jer...nak buat salah pun tak boleh. . .ye la.nobody is perfect kan...tapi tau2 je la...manusia..suka je mencari kesalahan orang lain.kesalahan sendiri tak pernah nak nampak.haih..merapu apa nih..tapi kalau dapat jadi ustazah[insyaALLAH] bagus juga..hehe.
hoi budak.nak cerita apa nih.?
la...x cerita lagi ka.?x dak apa aih.cuma maw bagitaw.rugi rasa kalu tak pi terawih.

ha....betul3[versi upin ipin]hehe

0 comments on "= RuGi raSanYa biLa TaK beRteRawiH ="

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails