Selasa, 23 Disember 2008

kEiNdAhAn bErSaMaMu

Posted by amirafatin at 9:06 PTG 2 comments
Pada 13 dan 14 disember baru2 ini saya dan adik telah mengikuti program anjuran Jemaah Islam Melaysia(JIM) di Sekolah Menengah Kebangsaan Teluk Bahang..adaP pagi kami akan mengikuti program itu kawan baba(mamak isa) datang amik kat rumah sebab baba x boleh hantar ke tempat program kerana baba menghantar mama untuk mengikuti Seminar Bimbingan Usahawan di Universiti Sains Malaysia.Pada permulaannya baba mendaftarkan kami tiga beradik untuk mengikuti program itu...tapi mamak isa kata adik yang darjah 5 tu x boleh ikut program sebab bawah umor lagi..katanya program tu untuk remaja ja... jadi akhirnya hanya saya dan adik y darjah enam tu y ikut serta dalam program tuh..masa dalam perjalanan mamak isa bagi borang pendaftaran untuk program tuh..sebenarnya saya setuju untuk menurut serta dalam program tu tanpa mengetahui apa2 maklumat tentang program itu dan motif saya mngikuti program tu..dalam fikiran saya pada malam itu mesti tidur dalam khemah di Hutan Lipur Teluk Bahang...saya hanya membawa beberapa helai pakaian gantian memandangkan fikir untuk menginap di dalam khemah...saya hanya mengetahui tempat kem dijalankan setelah membaca isi2 di dalam borang pendaftaran yang diberikan oleh mamak isa....setelah sampai di SMKTB mamak isa membawa saya dan adik(deeba) ke ruang mendaftar..lepas isi borang kami pon naik ke dewan utama tempat program dijalankan...sampai ja kat dewan tu dah ramai peserta y duduk dalam dewan tuh...kami ambil tempat di barisan yang kelima dari hadapan....duduk2 ja kat dewan tuh abg ngah(abg fasilitator) suroh offkan handset..ish..kacau ja...x boleh nk msg dah..hehe...abg2 fasi dan kak2 fasi kat kem tuh suma handsem2 dan comel2 belaka......tiba2 ja abg ngah suroh senyum sebab nk startkan enjin pesawat yang dinaiki oleh para peserta.....nomber pesawat kami....KRJ131208G15...yang paling best kat kem tuh para peserta dipanggil dengan panggilan adik2 kasih(untuk peserta putri) dan adik2 sayang(untuk peserta putra)... sebelum pemilihan pangilan untuk para peserta abg ngah sroh para peserta sendiri yang memberi cadangan untuk panggilan kpda pesertan...antara idea2 sumbang yang diberikan oleh kami ialah...cowok untk putra dan cewek untuk putri...huru untuk putra dan hara untuk putri...dan mcm2 lagi.. memang satu pengalaman yang baru untuk saya kerana semasa kem2 yang dijalankan di sekolah peserta selalunya dipanggil dengan panggilan putra dan putri....

selepas mkn pagi saya kena menari 'chiken dance' kat atas pentas...ya allah...hanya tuhan je la yang tahu perasaan saya masa tuh...saya menari di hadapan 74 org sahabat kasih dan sayang...tapi saya tidak menari bersunggoh2 memendangkan saya tidak pernah untuk menari tarian ayam itu...sungguh memalukan....itu yang saya x dapat lupakan sepanjang kem itu...tarian ayam...wawawawa.................................

..aSSaLamUaLAikum...

Posted by amirafatin at 8:06 PTG 1 comments
assalamualaikum..
herm...hari ini mula memcatatkan blog di sini...x da ape pon nk dicatatkan disini...bila mama,baba dan adik2 dah buat blog..rasa teringin jgak nk buat blog..tapi x dak apa nk tulis..mukin di permualaan kalam ni je kot..nnti lama2 ada la kot bahan2 rangsangan yang nak dicatatkan....harap2 ada la y sudi untuk memberi tunjuk ajar...
wasalamualaikum..
Related Posts with Thumbnails