Khamis, 26 Ogos 2010

Kau Sahabat Kau Teman

Posted by amirafatin at 6:36 PTG

salam.


alhamdulillah setelah sekian lama x berkesempatan menulis di blog, hari ni dapat jugak luangkan sedikit masa untuk menulis.

just nak cerita something yang sangat membuatkan aku terkilan.Salah seorang my classmate passed away last night. innalillah .

arwah Muhd Ikmal bin Pauzi semasa hidupnya merupakan salah seorang pelajar harapan sekolah.arwah seorang pelajar yang pintar walau agak nakal.biasalah remaja , tambah lelaki.

yang membuatkan aku terkilan beberapa bulan sebelum kematiannya , aku dan dia menghadapi sedikit 'krisis' .tentang apa x payahlah nak diperkatakan disini . arwah pun dah x dak kan .erm,

beberapa minggu sebelum kematiannya , arwah ada menghantar pesanan ringkas kepada salah seorang rakan sekelas kami Zul Adam dan menyatakan bahawa arwah mintak maaf kepada semua rakan-rakan jika dia ada membuat salah dan silap.

kami semua tertanya-tanya, apa yang telah berlaku padanya .then kat sekolah esoknya baru dapat tahu yang arwah mengidap diabetis. masih di tahap awal.

on that time , dalam hati aku berbisik
" haaa, tu la dah sakit bru nak mintak maaf ,jgn harap laaa aku nak maafkan hang."

ishh, mmg sakit hati dengan apa yang dah arwah buat kat akuu.(dulu la, sekarang dah ok)

hari-hari yang seterussnya berlangsung seperti biasa.tiada lagi perselisihan antara aku dan arwah.mukin masing2 dah melupakan semua yang berlaku.

mukin ini satu pengajaran buat aku.jangan la susah sangat nak maafkan orang.nanti jadi apa2 kan dah susah.

btw, buat family arwah aku ucapkan salam takziah.

buat kawan2 harap kita dapat bersabar dengan apa yang dah jadi.

(arwah bertshirt putih)

.

.

~Al-Fathihah~



1 comments on "Kau Sahabat Kau Teman"

Tanpa Nama berkata...

SEMOGA SHBT YG KU SYG DTEMPATKAN DI KALANGN ORG2 YG BERIMAN..WHAI SHBT,AMPUNKANLAH SGALA SLH SILAP KU PDAMU..KERANA , TDK SMPUT UTK AK LUAHKAN KMAAFAN BUATMU SHBT..SYG SERIBU KALI SYG..KAU PERGI MENINGGALKAN KAMI TERLALU CEPAT..AL-FATIHAH BUAT MU SHBT..

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails