Sabtu, 9 Januari 2010

TiGa - LaPan JaNuaRy Dua RiBu sePuLuH

Posted by amirafatin at 10:32 PTG 0 comments
salam.
3.1.2010:
tiba di perkarangan sekolah SMKDHAK.terus menuju ke DEWAN BESAR SMKDHAK untuk pendaftaran tingkatan satu adik saya NURUL ATIQAH FARHANI@kak cik yang turut megikuti jejak langkahku ke SMKDHAK.

kak cik ditempatkan di tingkatan SATU KALIBER(K)[KELAS ALIRAN AGAMA].alhamdulillah.tiba2 terdengar si mulut pot pet itu(kakak),kata.
"HAHAHA.KAKCIK KELAS K.KAKAK KELAS A TAU." -(dialog sampingan)

terus membawa mama,baba,kakak dan adnin ke kelas kakcik ditempatkan.nun jauh di hujung sekolah.haha.punyalah panjang sekolah.di dalam perjalanan menuju ke kelas kak cik,saya terserempak dengan 2 sahabat baik saya semenjak pertama kali saya menjejak kaki ke SMKDHAK pada 4.3.2009.wah,hari pertama sekolah sesi 2010,terserempak dengan mereka.wajah pertama yang dilihat.melepas rindu.bersalaman berpelukan bertanya berita merisik khabar.wajah itu yang saya rindui sepanjang cuti sekolah. NURUL SYAZWANI ABD RASYID dan NUR HIDAYAH SAIDIN. love both of u very much*SMKDHAK sekolah terpanjang di Malaysia sepanjang 1 kilometer.

meneruskan perjalanan ke kelas 1 kaliber.tiba di kelas kakcik.kelihatan rakan-sekelasnya yang lain telahpun mengambil meja dan menyusaun meja masing-masing.bermakna kak cik belum mendapat meja dan kerusi.saya pun menjalankan tanggunjawan pertama membantu kak cik mengambil kerusi di kelas sebelah dan meja y tersedia di hadapan kelas.saya,terus membantu dengan rasa tangungjawab(heheheee).selesai di kelas kakcik.

saya terus meninggalkan mama dan y lain2 di kelas kakcik dan menuju ke kelas TINGKATAN 5 KAA di tingkat 4 juga nun di hujung sekolah..wah,rindukan sahabat2 semua.suasana kelas kelihatan tersusun dan teratur.pelajar2 perempuan berkumpul buat USRAH.(hahahaaaa).pelajar lelaki.?hah.?PUPUS. x tahu ke mana..setelah berjumpa teman2,saya turun mencari mama baba ..belum sempat mencari,kelihatan baba berjalan melawan arus dengan saya.rupanya baba nak ke pejabat,bertanya PK HEM perihal asrama .saya menemani baba ke pejabat sekolah di tingkat dua.satu blok dengan kelas saya.

selesai.baba dan saya terus berkejar-kejaran ke koperasi sekolah(bersebelahan kelas kakcik.) sbb mama ckp giliran beratur beli buku dah nak sampai.saya dan baba terus berkejaran hinggan tiba di kantin sekolah .wah..ramainya orang beratur.tunggu punya tunggu beratur punya beratur tibalah giliran mama menmbeli buku saya dan kak cik.selesai.

aduh .perut berkeroncong,keluar pagi tadi x sempat bersarapan.terus ke kantin,berhadapan dengan koperasi sekolah.pesan mee goreng lima pinggan.wah rekod.pertama kali makan mee kat kantin sekolah.hahaha.makan punya makan.minum punya minum. selesai.

terus ke perkarangan asarama untuk pendaftaran asrama kakcik.JAM 10.30.mama uruskan pendaftaran asrama kakcik.kakcik ditempatkan di kamarP-2-5.mama tolong kakcik kemaskan barang2 kakcik.selesai.

jam dua setengah,giliran pelajar2 senior mendaftar diri.saya ditempatkan di kamar P-1-1.lepas mama kuar dari bilik kak cik,kira dalam perjalanan balik la jugak.berlakulah satu hiwar antara saya dan mama:

saya:mama ni x aci tau,dah lima tahun k.da duk asrama.mama x panah kemaskan loker n katil k.da.

mama:eh,kan masa k.uda form 1 dulu mama hantar smpai asrama.

saya:ya la.mmg mama hantar.hantar depan pintu bilik ja.lepas habis pendaftaran kan mama terus balik.huwaa

mama:oklah2,jum pi bilik k.da mama kemaskan.

saya:hehehe.yes.malam ni x payah nak sibuk2 kemas loker.yes.yes.yes.

then terus la singgah di bilik saya.bukak2 ja pintu.penuh dah adik2 asrama dalam bilik tu.alamak!!macam mana nak suruh mama kemas barang2 nih..kacau line pulak budak2 ni.nnti apa pulak kata depa,dah tingkatan lima nak suruh mama jugak kemaskan barang.

then terus mama pi kat katil amik beg baju aku,haih.aku tnya mama.

mama nak buat apa nih.?

la...mama nak tolong kemas la..

alar mama,kak uda dah besar la.nnti kak uda kemas sendiri la.

la...betul x nak mama kemaskan.?

betul la mama.nnti k.uda kenas sendiri.

hmmm..apalah mama ni..

mama balik..mcm biasa,salam baba cium pipi,salam mama cium pipi.salam adik2.


hmmm,memulakan perjalanan baru 2010.

sama seperti tahun lepas,

cuma tahun ni ada kak cik sama2 kat asrama.

cuma tahun ni dah duduk bilik lain.

cuma tahun ni SPM.SPM.SPM.SPM.

wish for me..
Related Posts with Thumbnails