Isnin, 31 Ogos 2009

~hAnYa seKAdaR LuaHaN~

Posted by amirafatin at 9:03 PG

salamualaik

nak luah apa nih.x dak apa pun.baik x payah baca.mukin buang masa je.
herm.sebenarnya just sedih dgn kawan2.la...dgn kawan2 pun nak sedih.?nak sedih apanya.?x de la
.kadang2 bila terjumpa @ terserempak kawan2 lama kat SKTT @ SKTB jadi malu nak tegur atau nak balas teguran mereka2 yang menegur.sombong.?bukan .bukan aku nak buat sombong.malu.?haiz.awat nak malu.bukannya pakai baju kan.ye la...tapi diorang tu yang x pakai baju.[pakai tapi tak rupa pakai baju pun]


ha...tu la yang buat aku malas@malu@segan
nak tegur diorang atau balas teguran diorang.malulah nak bersembang2 dgn orang yang macam tuh.haiz.malu bila orang sekeliling melihat.aik.?aku pulak yang nak malu kenapa.?sepatutnya diorang tu la yang malu kan.
hermmm...entahlah.rasa satu macam perasaan ni.jijik.ya...aku akui.aku ni bukanlah baik sangat.bukanlah pakai tudung labuh @ berjubah @ berbaju kurung sentiasa..tapi sekurang2nya aku tutup2 jugaklah apa yang patut ditutup.mukin ala kadar aje tutupnya.yang kawan2 lama aku nih ada yang kalau boleh nak tunjuk semuanya.adui.apa la yang korang nak tunjuk sangat.?x rasa rugi ke tunjuk semua habih kat orang.nanti2 kat suami x dak apa dah nak tunjuk.habih semua dah bagi orang tengok.ish3.apa nak jadi.


yang mengejutkan.masa sekolah rendah dulu boleh pulak pergi kelas tambahan dengan berbaju kurungnya dengan bertudung litupnya.mak aih.bagus lagi dari aku yang anak ustad nih.tapi,bila jumpa je diorang2 tuh masa dah naik sekolah menengah nih.mak datok.tu dia.macam apa lagi.bukan nak kutuk.cuma kesal dengan anak gadis sekarang nih...
em..apa nak buat.nak tegur dah besaq panjang masing2.hanya mampu berdoa dari jauh.
herm..
p/s:gambar2 di atas hanya gambar hiasan

1 comments on "~hAnYa seKAdaR LuaHaN~"

MaMa MoDeN on 31 Ogos 2009 5:34 PTG berkata...

salam
anakku, syukurlah jika ada sifat2 malu mdedah aurat dlm dirimu. mama, baba bangga dgn peribadi mulia yg ada dlm dirimu, tata & adik2mu.

tetapi dlm bdakwah, kdg kala kita kena dekati juga golongan yg lain sahsiah dirinya dr kita. kena niatlah untuk bdakwah. jgn pula kita ikut depa yg tak elok....

khasnya jika mereka itu prnah jadi kwn2 kita, klu kita tak mngur mereka, tak mnasihati mereka siapa lagi.

tapi mama rasa kalau kak uda takut terikut2 plak dgn mereka mama tak galakkan. elok kita jaga diri kita dulu sbaik mungkin ok!

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails